112schouwen.nl
Home » Persberichten » Politie deelt beelden van mogelijke verdachte brandstichting Grachtweg in Zierikzee

Gepubliceerd op 20 september 2019 13:49

Maandag 2 september jl. omstreeks 01.30 uur is een houtopslag aan de voorzijde van een woning aan de Grachtweg in brand gestoken. Daardoor is schade ontstaan aan de woning.

Update

Op camerabeelden is de vermoedelijke dader te zien.

Omschrijving

De bewoners worden die nacht wakker van een brandlucht. Als zij gaan kijken zien zij dat de houtopslag aan de voorzijde van hun woning in brand staat. Onmiddellijk is de brandweer gealarmeerd. Terwijl deze aanrijdend is, wordt het vuur al door één van de bewoners met een waterslang bestreden. De brandweer heeft flink nageblust en de houtblokken uit elkaar gehaald.

Tweede keer

Al eerder heeft de houtopslag bij dezelfde woning aan de linkerzijde vlam gevat. Dat is op dinsdag 23 juli jl. omstreeks 23.55 uur gebeurd. Er is toen niet gelijk gedacht aan brandstichting omdat eerder dit dag ook tuinafval is verband. Twee maal brand op dezelfde plek doet nu vermoeden dat er mogelijk sprake is van brandstichting.

- Herkent u deze vermoedelijke brandstichter op de camerabeelden?

- Heeft u iets verdachts ezien rondom de woning aan de Grachtweg in Zierikzee op bovengenoemde tijdstippen.

- Hebt u informatie over deze branden?

«   »