ZEELAND - Het KNMI heeft vanaf woensdagmiddag 12.00 uur code oranje afgegeven in verband met de aanhoudende hitte.
De combinatie van hoge temperaturen en luchtvochtigheid zorgt voor een onaangename, benauwde hitte. Vooral ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid kunnen hierdoor gezondheidsklachten krijgen. Echter bij zware lichamelijke activiteit kan iedereen klachten krijgen, zoals uitdroging en oververhitting. De hittekracht komt komende dagen 's middags uit op 7 tot 9 en
Het Nationaal Hitteplan van het RIVM is van kracht.
De komende dagen wordt het nog warmer. Vanaf woensdag tot en met ten minste vrijdag geldt voor het midden en zuiden code oranje voor extreme hitte.
Extreme hitte kan gevolgen hebben voor de gezondheid, ook voor gezonde mensen, vooral bij fysieke inspanning. De hittekracht komt vanaf woensdag in het midden en zuiden uit op 9-10.
In het noorden geldt vanaf woensdag code geel voor zeer warm weer.