112schouwen.nl
Home » Persberichten » Twaalf bekeuringen tijdens verkeerscontrole in Zierikzee

Twaalf bekeuringen tijdens verkeerscontrole in Zierikzee

Gepubliceerd op 16 maart 2017 12:32

ZIERIKZEE - Woensdagmiddag heeft tussen 14.00 en 16.00 uur een verkeerscontrole plaatsgevonden op de Groene Weegje. De controle was gericht op gordelgebruik, technische gesteldheid van aanhangwagens en voertuigen, tonen van het rijbewijs en alcoholgebruik.

Bekeuringen
In totaal zijn 40 voertuigen gecontroleerd. Vier bestuurders hebben een bekeuring gekregen omdat zijn geen rijbewijs bij zich hadden. Vier bestuurder zijn betrapt op het rijden zonder gordel. Ook zij hebben een bekeuring gekregen. Bij drie voertuigen is geconstateerd dat de hulpkoppeling van de aanhangwagen niet goed aan de auto bevestigd was. Een bestuurder had zijn losbreekreminrichting niet op de juiste manier gebruikt. Ook hiervoor zijn bekeuringen uitgedeeld.

Waarschuwingen
Twee bestuurders hebben een waarschuwing gekregen voor een kleine overtreding. Zij hadden hun aanhangwagen veel te zwaar beladen en moesten deze ter plaatse achterlaten. Beiden zijn later teruggekomen met een andere aanhangwagen of een auto die meer gewicht mag trekken.

«   »